Wednesday 23 November 2016

11 HARI / 10 MALAM MELANCONG 6 NEGARA EROPAH + LONDON



 
05 may     KLIA – Amsterdam
Berkumpul di KLIA 3 jam sebelum berlepas.

06 may     Amsterdam
06:00 di jangka tiba, selepas pemeriksaan kastam anda akan di bawa ke  Keukenhof tulip Garden. Anda akan menikmati sambil bergabar di ladang tulip yg mepunyai perbagai warna. Jam 1Pm anda di bawa akan makan tengahari. Selepas makan anda di bawa melawat Volandam sebuah perkampongan nelayan yang terkenal di Holand ini dimana anda boleh membeli cendera hati yang banyak dijual disini. Juga tidak ketinggalan ke Zaanse Schans perkampungan windmill yang terletak di river zaan. Dalam perjalanan anda juga berpeluang singgah di kilang membuat keju. Selesai disini balik ke Bandar Amsterdam untuk daftar masuk hotel.

07 may      Amsterdam – Cologne - Frankfurt 
08:30AM  meneruskan perjalanan ke Germany. Singgah di Bandar Cologne. Bandar Cologne mempunyai sejarah yang bermula sejak era Rom. Terletak bersebelahan dengan sungai Rhine dan Bandar keempat terbesar di Jerman. Gothic Cathedral, juga dikenali sebagai Dom, adalah mercu tanda di bandar ini yang paling terkenal dan juga monumen terkenal seni bina di Jerman. Ia adalah 144 meter panjang dan 86 meter lebar dan mempunyai dua menara. Pembinaan bermula pada tahun 1248, sehingga 1880 baru siap. Selepas akan tengah hari meneruskan perjalanan ke Koblenz, di sini anda akan melihat pertemuan dua sungai antara sungai mosel dan rhine. Kemudian meneruskan perjalanan anda sambil menikmati pemandangan yg cantik sepanjang sungai rhine kiri kanan ladang anggur dan castle lama. Kemudian anda dibawa ke St. Goar, dimana anda di bawa ke tempat tinggi dan saksikan pemandangan sungai yg cantik ini. Tiba di Frankfurt bermalam disini.

08   may      Frankfurt – Wertheim Village - Wurzburg
08:30AM  Frankfurt orientation dan melawat Old Town, kawasan Romer dan sekitar, pastikan anda membawa camera untuk mengambil gambar pemandangan seni bina lama yg menakjubkan. Selepas makan tengahari anda di bawa ke   Wertheim Village untuk anda shopping barang berjenama. Anda di beri masa selama 3 - 4 jam disini. Selepas shopping terus ke Wurzburg untuk bermalam.

09   may     Wurzburg – Black Forest – Schaffhausen - Lucerne
 08:30 check out hotel meneruskan perjalanan melawat Rhinefall (air terjun terbesar di Eropah) melalui Black Forest. Anda juga berpeluang singgah di tempat membuat Cocoo Clock.  Selepas di Cocoo Clock terus ke Schaffhausen Waterfall. Selepas melawat waterfall meneruskan perjalanan ke Lucerne. Tiba di Lucerne check in hotel dan masa untuk anda bersiar2 di Bandar peranginan ini. Anda boleh melawat Chapel Bridge, Water Tower, Lion Monument dan bersiar2 di Old Town. Atau anda boleh pergi ke Bucherer membeli jam berjenama dan barang2 mewah lain.  Atau bebelanja membeli  souvenirs, ada banyak kedai souvenirs disini, salah satu yg popular ialah “Casagrande”

10 may        Lucerne – Mt Titlis – Interlaken
08:30 meneruskan perjalanan ke Angelberg untuk menaiki puncak Mt Titlis melalu kawasan perkampungan yang cantik pemandanganya. Mt Titlis dikelilingi oleh glasier alpine. Semasa menaiki ROTAIR kereta kabel berpusing anda akan menyaksikan pemandangan menakjubkan crevasses dalam glasier dan bongkah batu ais gergasi. Di bahagian atas (3020 m - 10000 kaki), pemandangan indah Alps menanti anda. Selepas puas bermain snow ball di puncak Mt Titlis meneruskan perjalanan ke Interlaken, sebuah lagi kawasan peranginan yg terkenal di kaki Alp di Swiss ini untuk bermalam.

11   may    Interlaken – Paris
08:30 Pagi ini menikmati pemandangan indah di sekitar Bandar Interlaken sebelum anda meneruskan perjalanan jauh ke Paris. Perjalanan mengambil masa 7 -8 jam. Tiba di Paris check in hotel.
.
12    may       Paris
09:00 guide betemu anda di loby hotel. Hari ini anda akan menikmati keindahan bandaraya Paris. Anda akan dibawa melawat tempat2 menarik di sekitar kota Paris seperti melawat Vendome Square, Old Opera house, Notre Dame, Eiffel Tower, Arc de Triomphe, Concorde dan banyak lagi. “Champ Elysee  Avenue” (Champ Elysee adalah dataran yang terkenal jadi tumpuan orang ramai).

13 may        Paris – Brugge - Brussels
08:30 pagi anda akan meneruskan perjalanan ke Brugge. Brugge sebuah Bandar tua yang cantik di Belgium, dia juga tekenal dgn jolokan "Venice of the North". Sungai2 mengalir di celah2 bangunan menjadi tarikan pelancong dan Brugge juga tekenal dgn peniagaan kain lace. Selepas itu meneruskan perjalanan ke Brussel dimana anda akan melawat Ibu Kota Kesatuan Eropah ini besama pemandu pelancong selama 2 jam. Bermalam di Brussels     

14  may       Brussels – London
08:00 anda akan di hantar ke train station untuk menaiki eurostar jam 08:52 ke London. 09:57 di jangka sampai di London St Pancras station dan bertemu guide. Guide akan membawa anda mengenali kota London, anda akan dibawa melawat  Kensington Palace, Houses of Parliament, Westminster Abbey, Trafalgar Square and the Changing of the Guard at Buckingham Palace, Tower of London, London Bridge.

15  may      London  – Kuala Lumpur
Aturcara bebas. Jam 18:00 pemandu menghantar anda ke airport untuk penerbangan pulang ke tanah air.

Harga Seorg :  RM5,251.00  (Satu bilik 2 org)

Kanak2 (kongsi dgn 2 dewasa): Berkatil: RM3,921.00 / Tampa katil: RM2,991.00

Termasuk:
1. Pengangkutan mengikut aturcara
2. Pemandu pelancong di Paris, Amsterdam, Brussels and London
3. Eurostar tiket Brussel To London
4. 3 star hotel dgn sarapan                                                                                                                                                                                                                                            5. VAT and city tax

  

Catitan -   Pelepasan  2017  -  (5 may / 25 ogos / 09 dis


Keterangan Lanjut Hubungi - europeholidays2012@gmail.com


No comments:

Post a Comment